نقد و بررسی

آیا تخمه کدو چربی دارد؟

بیشتر افراد امروزه استفاده از تخمە را برای زمانهای سرگرمی خود می‌دانند تقریباً همیشه در زمان دیدن فوتبال، فیلم ها و یا دورهمی های دوستانه از آن بهره می گیرند .شاید این به خاطر باوری است که در درون آدمها شکل گرفته است که تخمه و آجیل هیجان بیشتری برای ما دارد. مردم از نوع تخمهای استفاده می کند که خود می پسندند.

شاید این سوال که طرفداران تخمە می پرسند آیا تخمه کدو چربی دارد؟ اگر تخمە چربی طبیعی دارد چربی آن مضر است یا مفید؟
در پاسخ به این سوال باید گفت:

تخم کدو چربی دارد و باید در حد معمولی و معقولی از آن استفاده کرد .

تخمه ها که منبعی غنی از اسیدهای چرب هستند مصرف بیش از حد آنها موجب درد معده می شود.
بهتر است هر زمان کە خواستید این دانه ها را مصرف کنید تنها یک مشت از این تنقلات را مصرف نمایید و یا آن را همراه خوراکی‌های دیگری استفادە کنید ،تا این عارضه جانبی را کم کنید. برای کمتر مصرف کردن آن راه حل هایی وجود دارد. مثلاً در زمان تماشای فوتبال و یا فیلم و یا حتی دورهمی های دوستانه بهتر است مقدار کمی تخمه کدو را در ظرفی ریخته و مصرف کنید و یا با آجیل دیگری هم زمان در ظرف ریخته و مصرف نمایید .

آیا تخم کدو باعث لاغری میشود؟

یک وعده ۲۸ گرمی تخمه کدو مقدار مناسبی برای استفاده است .۱۷ گرم فیبر دارد که فیبر موجود در آن برای سلامتی بدن مفید است.
تخمه کدو یکی از خوراکی هایی است که می‌توان در برنامه رژیم غذایی خود بگنجانید .چرا که به خاطر فیبر بالایی که در درون خودش دارد به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و همچنین فیبر موجود در آن از خطر بیماری‌های قلبی دیابت نوع ۲ و چاقی را کاهش می دهد.

برای خانم هایی که به دنبال کاهش وزن هستند وبە دنبال وزن ایده آل خود می گردند و دانستن این مطالب ضروری می‌باشد.
به خاطر فیبر بالا می توان از تخمە کدو بهره گرفت. تخم کدو به خودی خود باعث لاغری نمی شود و استفاده سوء می تواند عوارضی حتی بر چاقی داشته باشد ولی استفاده مناسب برای تامین فیبر موردنیاز بدن می تواند به رسیدن به تناسب اندام کمک کند.

تخمه کدو متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. میزان تعادل هورمونی را حفظ می‌کند و متابولیسم بدن را افزایش می دهد مصرف روزانه تخمه کدو باعث کاهش اشتها می شود .
تخمه کدو را می توان به صورت ناشتا مصرف کرد.کە برای کاهش وزن در این هنگام مناسب است. البته تخمه کدو برای کسانی که فعالیت کمی دارند چاق کننده می باشد.

خواص تخم کدو

تخمه کدو خاصیت زیادی دارد . دانه کوچک تخم کدو برای سلامتی شما مفید است و با وجود اندازه کوچکش سرشار از مواد مغذی است و با مصرف مقدار کمی از آن می‌توانیم مواد مغذی و چربی‌های سالم و منیزیم و روی را برای بدن فراهم آورد . همچنین دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب غیر اشباع و امگا ۳ و ویتامین B و ریبو فلاین و فولات است که برای بدن به لازم و ضروری است. چربی غیر اشباع و آهن موجود در آن برای سلامتی بسیار مفید است و سرشار از منیزیم است . تخمه کدو یکی از بهترین منابع طبیعی منیزیم است و این موضوع اهمیت فراوانی دارد . زیرا کمبود منیزیوم در جوامع غربی بسیار شایع است در ایالات متحده امریکا مقدار مصرف 72 در صد منیزیوم در برای بزرگسالان توصیه می شودکه هیچ وقت این درصد مصرف نمی شود .
خاصیت

تخم کدو برای پوست واستفادە از آن بە عنوان ماسک صورت

نکته: پیش از مصرف هر گونه ماسک برای صورت آن را بر روی پوست دست خود بمالید اگر به آن حساسیتی نداشتیم و از آن اطمینان حاصل کردیم می توان آن را به عنوان ماسک مصرف کنیم.

تخمه کدوی خام باعث مرطوب شدن پوست دست و صورت میشود .
شما میتوانید به جای لوسیون های شیمیایی از تخمه کدو برای مرطوب کردن پوست استفاده کنید.
یک فنجان تخمه کدو آسیاب شده را به همراه یک عدد تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری کره باهم مخلوط کرده وبعد از ۱۵ الی ۱۰ دقیقه پوست خشک بماند سپس پوست دست و صورت را با آب سرد بشویید؛ همچنین تخمه کدو برای آکنه و جای جوش بسیار مناسب است.
برای درمان زخم به دلیل داشتن ویتامین هایی بسیار بالا بسیار مناسب است ،همچنین برای جوانسازی پوست مناسب می باشد ،چون دارای ویتامین A ،C می باشد ودر حد یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و باعث از بین بردن چین و چروک پوستی می شود، و برای جوانسازی پوست نتیجه بخش است.

تخم کدو برای سرطان پوست

امگا ۳ موجود در تخمه کدو برای پیشگیری و درمان سرطان پوست سر مفید است کسانی که در معرض آفتاب زیاد قرار می‌گیرند از تخمه کدو به میزان کافی استفاده کنند، تخمه کدو حاوی چربی امگا ۳ پروتئین و آهن و روی می باشد کە در درمان سرطان بسیار مفید است و کسانی که در معرض آفتاب بسیار شدید قرار می‌گیرند از تخمه کدو استفاده نمایند .

تخمه کدو حاوی مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا ۳ پروتئین و آهن و روی می باشد که همگی برای رشد و سلامت مو ضروری است. هم می توان به صورت خام و هم به صورت برشته از آن استفاده کرد .تخمه کدو یک ضد شوره قوی می باشد.
بهتر است تخمه کدو را در رژیم غذایی تان جای دهید.

تخمه کدو و دستگاه گوارش

تخمه کدو برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است و همچنین برای رفلاکس معده سوزش معده و سوزش سر دل و درمان معده درد مفید است.

تخمه کدو و کاهش اضطراب

سبک زندگی امروز به گونه ای پیشرفته است کە اضطراب بخش جدایی ناپذیر آن محسوب می شود. شما می توانید با تخمه‌کدو به راحتی اضطراب و استرس را از خود دور کنید و به آرامش برسید. تخمه کدو تامین کننده روی بدن می باشد بدن به ویتامین های زیادی نیاز دارد تا بتوان از فعالیت‌های خود را بهینه کند. یکی از این مواد معدنی روی می باشد . کمبود روی در بدن مشکلات زیادی به وجود می‌آورد، که شامل ابتلا به بیماری‌های مزمن اعم از آلزایمر ،اختلالات شناختی و اختلالات عصبی، تصلب شرایین و بیماری های خود ایمنی که سیستم ایمنی بدن را مختل میکند ،عفونت های طولانی مدت، ریزش مو و دردهای عضلانی و،،،،،، است .
در آخر باید اضافه کنم که تخمه کدو اگر چە ظاهر آن کوچک به نظر می‌رسد ،اما حاوی مواد معدنی بسیاری برای سلامت بدن می باشد با استفاده مناسب و بجا می توان از آن استفاده نمود و سلامتی بدن را از بین راه تامین می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *