نقد و بررسی

خواص بادام برای کودکان

دغدغه هر پدر و مادری امروزه رشد و نموی کودکشان است و بحث تنقلات و تغذیه یکی از مهم ترین نگرانی های والدین است و قطعا این سوال برای پدر و مادرها پیش آمده که “آیا مغزهایی مثل بادام برای کودکان مفید است؟” ، “چه مقدار مصرف روزانه یا هفتگی بادام برای کودکان مجاز است؟”. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر جواب سوالات ترکیبات بمب رشد کودکان که ترکیبی از بادام است را به شما معرفی کنیم.

بادام به دلیل خواص تغذیه ای که دارد می تواند تناسب اندام کودکان را تنظیم نماید و علاوه بر خاصیت های بی نظیرش برای رشد قد، پوست و مو می تواند مواد موردنیاز بدن را تامین نماید.

بادام سرشار از ریبوفلاوین و کارنتین است که برای رشد مغز اهمیت غذایی بالایی دارد.

طبق گفته پزشکان و مشاوران تغذیه

یکی از خواص دیگر بادام تقویت سیستم ایمنی بدن است، که علاوه بر آن از مشکلات کهنسالی و پیری مثل آلزایمر نیز جلوگیری می کند. شاید سوال پیش بیاید که آلزایمر از الان برای کودکان چه اهمیتی می تواند داشته باشد ولی وقتی به اطرافیان کهنسال خود نگاه می کنید متوجه حیاتی بودن این نکته می شوید.

بادام روی خلق و خوی و رفتار کودکان تاثیر فوق العاده ای دارد و ضمن تامین آرامش رفتاری از نابهنجاری های دوران کودکی می تواند جلوگیری کند و چون مزه دلنشین بادام را معمولا هر کودکی دوست دارد و برایش دلپذیر است می تواند یک میان وعده سالم برای کودک شما باشد.

ارزش غذایی بادام برای کودکان

چربی بادام برای همگان سوالی اساسی است ولی در پاسخ به این سوال می گوییم چون بادام دارای کلسترول بد نمی باشد مشکلی برای منع استفاده وجود ندارد هرچند در موارد حساس حتما باید نظر پزشک مشاور تغذیه کودکان نظر نهایی را اعلام کند.

اگر زود زود کودک شما دچار سرماخوردگی میشود با خوردن بادام در فصل سرما می توان از سرماخوردگی کودکان پیشگیری نمود و در کنار میوه های پاییزی مثل پرتقال اضافه کردن میان وعده بادام نیز انتخابی خوشایند برای کودکان خواهد بود.

مزایای استفاده از بادام برای کودکان

  1. استخوان های سالم و قوی
    بادام دارای فسفر می‌باشد که منبع مفید و ایده آلی برای تقویت استخوانها و دندان‌های کودکان در سالهای رشدشان می باشد .بادام دارای خواص دیگری است که برای جلوگیری از پوکی استخوان در سال‌های بالاتر عمر کودکان از آن محافظت می کند .
  2. افزایش رشد، قد و تناسب اندام
    برای سلامتی و افزایش رشد عملکرد مغز کودکان می توان از بادام بهره گرفت .با وجود مواد مفید در بادام از آلزایمر در بزرگسالی می توان جلوگیری کرد . در بادام همچنین مواد مغذی است که برای سیستم عصبی کودکان بسیار مفید می باشد .
  3. افزایش انرژی در کودکان
    دربادام مس و منگنز موجود می باشد که باعث افزایش انرژی در کودکان و در نتیجه شادی و نشاط فراوان در کودکان ایجاد میکند.
  4. کمک به کنترل وزن کودکان
    کاهش وزن یکی دیگر از خواص بادام می باشد. برای کاهش و کنترل وزن کودکان که دارای اضافه وزن می باشند می توان با خوردن چند دانە بادام کە در برنامه غذایی کودک گنجانده شود ،کودکان با خوردن مغز بادام تا مدت زیادی احساس سیری می کنند در نتیجه این عملکرد باعث کاهش در خوردن تنقلات دیگر و در نتیجه کاهش وزن می باشد.
  5. افزایش ایمنی بدن
    در کودکان با افزایش سیستم ایمنی بدن کودک در دوره رشد و خردسالی بە کودکان کمک می‌کند. که با خوردن بادام از سرماخوردگی های مکرر بکاهد این عملکرد در بدن باعث جلوگیری بیماری در کودکان در هنگام فصول سرد می باشد.
  6. کنترل فشار خون
    بادام سرشار از سدیم و پتاسیم است. آن دو ماده با ارزش باعث تنظیم سطح فشار خون می‌شود و در نتیجه با خوردن چند دانه بادام در آینده به بیماری‌های فشار خون کودکان ما مبتلا نمی شوند و باعث کنترل فشار خون در آن ها می شود .
  7. درمان یبوست
    امروز بیشتر کودکان به بیماری ها یبوست مبتلا می شوند بهترین راهکار برای درمان این بیماری مصرف شیره بادام می باشد که دارای فیبر است برای اینکار در صبح به کودکانتان مقداری شیره بادام بدهید و بعد از مدتی میتوانید تفاوت آن را احساس کنید . به طور کلی بادام سیستم گوارشی بدن را به حالت نرمال برمی‌گرداند و یبوست فرد را درمان می کند.
  8. مناسب برای پوست
    مصرف بادام برای درمان مشکلات پوستی نیز مفید است. نوزادان و کودکان که از خشکی پوست رنج می برند با مصرف روغن بادام و مشکلات آنها حل می شود. روغن بادام باعث می شود که کودک شما پوستی نرم و صاف داشته باشد.
  9. کمک به تمرکز حافظه در کودکان
    با خوردن چند دانه بادام به افزایش و قدرت حافظه و تمرکز کودکان تاحدود زیادی کمک می‌شود. همچنین بادام به کودک شما کمک می‌کند که زیرک و فعال و شاد باشد .
  10. قلب سالم
    پروتئین و چربی های اشباع نشده و پتاسیم موجود در بادام باعث می شود که کودک قلبی سالم و بدور از ناراحتی قلبی داشته باشد. در کل بادام مادەای مغذی است که دوستدار قلب می باشد و به آن معروف است و ناراحتی و مشکلات قلبی را به راحتی دفع می کند .
  11. خواص ضد التهابی بادام در کودکان
    بادام سرشار از اسیدهای چرب ضروری لینولیک است که به کاهش التهابات بدن کمک شایانی می کند .
  12. جلوگیری از دیابت در کودکان
    با خوردن چند دانه بادام مانعی برای اطلاع شدن کودکان به دیابت در سال های آینده می شوید. چون بادام دارای بالاترین مقدار ویتامین e میباشد .برای جلوگیری از دیابت ضروری است .

طرز تهیه شیر بادام

  • بادام
  • شیر
  • جو( اختیاری )
  • شکر( اختیاری)

به مدت ۱۲ ساعت بادام را در آب بخیسانید و داخل یخچال قرار دهید.روز بعد بادام ها را پوست می کنیم و آن را آبکش کنید و با ۳۰ لیتر آب میکس کنید ومواد حاصل را در آبکش بریزید و شیره به دست آمد را در شیشه مناسب بریزید و با آن برای کودکتان شیر بادام تهیه نمایید. یادتان باشد با تفاله بادام می توانید آرد بادام تهیه کنید.

طرز تهیه شیر بادام

طرز تهیه حریره بادام

  • بادام چهار عدد
  • آرد برنج یک قاشق غذاخوری
  • شیر پاستوریزه یک استکان
  • روغن مایع ترجیحا زیتون یک قاشق چایخوری شکر ۱ قاشق چای خوری
  • آب نصف استکان

بادام ها را ۳ الی ۴ ساعت در آب گرم بخیسانید و سپس پوست آن ها را بکنید شیر و آرد برنج را در ظرفی کوچک ریخته و با پشت قاشق نرم کنید و در ظرفی بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید، سپس با آب و شکر را با سایر مواد مخلوط کرده و با پودر رنده شده بادام مخلوط کنیم و در حالی که مرتب به هم میزنید روغن زیتون را به آن اضافه کنید و ۲۰ دقیقه بپزید تا قوامی مانند ماست پیدا کند. و در آخر با استفاده از مصرف حریره بادام برای کودکان و نوزادان می توان برنامه مناسب غذایی داشته باشید .

طرز تهیه حریره بادام

بیشتر بخوانید:
+ تنقلات مناسب برای مدرسه
+ انواع آجیل و مغز محبوب ایران
+ خرید اینترنتی آجیل در مشهد

سخن آخر مزایای بادام جدی است کە ما توانستیم شما را تاحدودی از آن آگاه نماییم ، با خوردن چند دانه بادام در روز برای کودکان می‌توان اطمینان و سلامتی را حاصل نمایید.
با استفاده مناسب و به اندازه و به جا در برنامه غذایی کودک از عوارض جانبی و ناخواسته در کودکان نیز جلوگیری کنیم. با مشورت پزشک می توانیم برنامه غذایی صحیح ای برای کودکان داشته باشیم .

مزایای خرید از آجیل خشکبار چگیت نمکی:

  • تضمین کیفیت و تازگی (به شرط مرجوعی)
  • قیمت رقابتی
  • ارسال رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *