نقد و بررسی

نحوە دم کردن زعفران در خانە

حتما خیلی برایتان پیش آمده که برای دم کردن زعفران راهکارهای متفاوتی به شما گفتن و هر شخص و وبلاگی یک راهکار رو ارائه میده! ما برای حل این مشکل ضمن تحقیقی کامل از خانم های خانه دار متفاوتی سوال پرسیدیم تا در نهایت یک مقاله کامل براتون آماده کنیم و یک بار برای همیشه جواب سوال خود را دریافت کنید.

نحوه دم کردن زعفران

معرفی زعفران

زعفران این طلای سرخ و ادویه مهم و خوش عطر و رنگ جهانی یکی از چاشنی های مورد علاقه آشپزها در سراسر جهان می باشد، که خواص زیادی را نیز دارا می باشد.
خیلی از آشپز ها مهم و سرآشپز ها معتقدند کە دم کردن زعفران، نه تنها رنگ، بلکه طعم آن را نیز بیشتر نشان می دهد ،به همین خاطر است که آشپزها در آشپزی و شیرینی پزی نیز از این دم کرده زعفران استفاده می نمایند.

چگونه زعفران را برای برنج دم کنیم؟

دو روش محبوب استفاده زعفران:

+ ساییدن به کمک یک حبه قند

+ ساییدن به کمک یک تکه یخ مکعبی

به تجربه و پیشنهاد خانم های خانه دار

برای استفاده هر چه بهتر از خواص زعفران کافیست ابتدا مقداری از زعفران را داخل هاون کوچکی (ظرف برنجی کوچک مخصوص زعفران) با مقداری شکر یا یک حبه قند بسایید و زمانیکه ترکیب تان به دست آمد یک قاشق چای خوری از این ترکیب را با نصف فنجان آبجوش مخلوط کنید و روی بخار آب قرار دهید تا رنگ بیشتری بدهد .

البته بسیاری از سرآشپزان مجرب و حرفه ای ترکیب آب و زعفران ساییده شده را بر روی برنج در حال پخت می ریزند تا زمانی که برنج دم بکشد زعفران هم آماده شود.

نحوه دیگر دم کردن زعفران بعد از ساییده شدن زعفران می‌توان یک حبه کوچک یخ را بر روی زعفران ساییده شده قرار دهید ،با آب شدن تدریجی یخ خواهید دید خواهیدکه زعفرانی خوش رنگ دارید.

نکات دم کردن زعفران

  1. مسلماً داشتن مقدار بیشتری از زعفران موجب رنگ دهی بیشتری نیز خواهد شد .بنابراین می توان مقدار زیادی از آن را تهیە کنید و در شیشه دربسته در یخچال نگهداری نمود و هر بار برای استفاده از آن زعفرانی آماده خواهید داشت.
  2. هرچند زعفران بیشتر ساییده شود و آب جوش آن هم داغ تر باشد زعفران بیشتر رنگ میدهد.
  3. استفاده از حبه قند و یا مقداری شکر برای نرم شدن و سایش بیشتر زعفران است .
  4. اگر در مناطق مرطوب زندگی میکنید ممکن است زعفران شما کمی نرم شود. برای جلوگیری از نرم شدن زعفران می‌توان آن را به مدت ۳۰ ثانیە در مایکروویو قرار دهید.تا نم آن گرفته شود. و یا در یخچال ویا فریزر، زعفران را نگهداری کنید که نم نگیرد.
  5. رنگ و بو و طعم زعفران ارتباط تنگاتنگی با نوع زعفران کە تهیە میکنید دارد چرا که زعفران را با توجه به مرغوبیت و کیفیتش به انواع مختلفی تقسیم می شود .
  6. برای اینکه بتوانیم زعفرانی مرغوب و هرچه بهتر داشته باشیم باید انواع زعفران را شناسایی کنیم.

نکته شاید جالب باشد که بدانید از هر ۵ کیلو زعفران بعد از خشک شدن تنها یک کیلو زعفران به دست می‌آید و این باعث کمیابی و گران بودن این طلایی سرخ می باشد.

شما می توانید زعفران موردنیاز خود را خیال آسوده از چگیت نمکی تهیه نمایید که علاوه بر تضمین اصالت و کیفیت کالا ، ارسال کاملا رایگان به سراسر ایران هم برای مشتریان گرامی فراهم آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *