نقد و بررسی

خواص زعفران برای دختران و زنان

همه مردم از این طلای سرخ و خواص آن آگاهی دارند،ولی شاید کمتر با خواص آن برای زنان آگاهی داشته باشیم .
زنان ایرانی در پخت و پز شان از دیرباز با زعفران سر و کار دارند و به همین خاطر تا حدودی با فواید آن آشنایی دارند.
اما زعفران فواید خیلی زیادی دارد و می تواند کلی از مشکلات زنان را حل کند .

خواص زعفران برای دوران عادت ماهیانه خانم ها ؛ یکی از مهمترین خواص زعفران برای زنان در دوران قاعدگی می باشد.
بسیاری از زنان در عادت ماهیانه مشکلاتی از جمله درد و خونریزی دارند، زعفران از قدیم برای مشکلات و دردهای شکمی خانم ها در این دوران مورد استفاده بوده است .

دمنوش زعفران برای عادت ماهیانه خانم ها

مصرف دمنوش زعفران در عادت ماهیانه باعث تنظیم قاعدگی و عادت ماهانه در زنان میشود، همچنین درد های ناشی از این موضوع را کاهش می دهد، و مقدار خونریزی را متعادل میسازد .

خرید زعفران از مشهد

خواص زعفران در اختلالات قاعدگی

کاهش میزان سرتونین که با انتقال پیام های عصبی بین سلول های مغزی است و کاهش آن قبل از شروع قاعدگی باعث اختلال و به هم ریختگی ذهنی می شود با استفاده از زعفران میتوان میزان سرتونین را کنترل نمود و از اختلالات قاعدگی جلوگیری نمود .

روزانه ۳۰ میلی گرم (یک تا دو شاخه) زعفران برای زنان( ۲۰ تا ۴۰ ساله )باعث تحریک قاعدگی و کاهش سردرد ها و دردهای شکمی ناشی از اختلالات قاعدگی می شود.
۳۰ میلی گرم زعفران را می توان در نوبت صبح و ظهر و شب مصرف نمود و یا به صورت دمنوش و یا به صورت چای زعفرانی هم استفاده نمود.

منبع: مطالب موجود در مجله های معتبر

خواص زعفران برای زنان باردار و شیرده

اکثر خانم ها در دوران بارداری و شیردهی به دلیل اینکه نوزاد از مواد غذایی مادر استفاده می کند و یا از شیر مادر بهره می گیرد مادر را دچار ضعف بدنی و سیستم ایمنی می شود این ضعف ها باعث حساسیت یا بیماری در مادر می‌شود.
اما از آنجا که زعفران دارای ترکیبات تقویت کننده سیستم ایمنی می باشد و همچنین سرشار از ویتامین c و آنتی اکسیدان می باشد می تواند به سیستم ایمنی بدن کمک نمایند و سیستم ایمنی مادر باردار و شیرده را بالا ببرد.

سوغات مشهد چیست؟

بیشتر بخوانید

زعفران کمک به کاهش وزن خانم ها

یکی از از موضوعات مهم که بسیار برای زنان اهمیت دارد حفظ تناسب اندام و جلوگیری از چاقی می باشد.
یکی از دلایل چاقی، پرخوری با خوردن خوراکی های دم دستی است با خوردن این خوراکی ها سرتونین بدن ترشح می شود، در حالیکه یکی از خواص زعفران تنظیم سرتونین بدن است .
با مصرف زعفران تولید سرتونین در بدن بە اندازەتولید ستونی ترشح میشود بنابراین تمایل فرد به خوردن خوراکی های دم دستی و پرخوری کم میشود.

خواص زعفران برای دختران

برخی از دختران که دچار بلوغ دیر رس می شوند که این موضوع می تواند عواقبی در پی داشته باشد. یکی از بهترین درمان ها که هیچگونه عوارضی نیز ندارد ،دمنوش زعفران است . مصرف زعفران باعث تحریک هورمون ها شده و باعث تعدیل بلوغ در دختران می گردد . برای این امر لازم است دم کرده زعفران را با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط بفرمایید.

زعفران و افزایش میل جنسی در خانم ها

در واقع خانمهایی که دچار ضعف جنسی و سرد مزاجی هستند قبل از خواب چند گرم زعفران را دم کنند و با شیر مخلوط نمایند و آن را مصرف کنند ،تا باعث تقویت میل جنسیشان شود . خواص زعفران برای پوست و موی خانم ها؛ ترکیبات موجود در زعفران باعث از بین رفتن آکنه و جای جوش و لک می گردد. یکی از خواص دیگر آن باعث شفافی پوست و لطافت و شادابی آن می گردد.

یک روش استفاده از زعفران برای پوست

چند تار از زعفران را با عسل مخلوط نمایید و آن را به پوست بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید، و یا مقداری از کلاله زعفران را در شیر بریزید حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید، و بعد پودر صندل سفید را به آن بیفزایید ترکیب حاصله را بر پوست بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید .

خواص زعفران برای پوست و مو

بیشتر بخوانید

خواص زعفران برای زنان

یکی دیگر از خواص زعفران برای خانم‌ها به شدت قاعده آور و نیروبخش است، و برای درمان عوارض پیش از قاعدگی و علایم افسردگی در این دوران مفید می باشد.
هدف اصلی چگیت نمکی، رساندن با کیفیت ترین و اصیل ترین نوع زعفران از مزرعه داران استان خراسان به دست شما می باشد .
در این سایت بهترین و با کیفیت ترین زعفران را با نازلترین قیمت به شما پیشنهاد می کنیم و در صورتی که قصد تهیه زعفران دارید با خیال آسوده زعفران موردنظر خود را با “تضمین کیفیت” و “ارسال رایگان” به صورت اینترنتی تهیه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *