نقد و بررسی

خرید کشمش اینترنتی در مشهد

آیا در مورد کشمش و انواع آن و خواص کشمش چیزی شنیده اید؟ احتمالا این سوال برای شما پیش آمده که کشمش چه خواصی دارد و انواع مدل استفاده کشمش مثل کشمش پلویی چیست؟ ما در این مقاله شما را به انواع کشمش و خواص آن و چگونگی درست شدن آن آشنا می‌کنیم.

کشمش میوه انگور خشک شده کوچکیست که سرشار از مواد مغذی می باشد انرژی بدن را زیاد می کند و سرشار از فیبر است. کشمش یکی از مفیدترین مواد غذایی طبیعی می باشد که برای سلامتی بدن بسیار مفید و ضروری است .

در قدیم پدران و مادران ما همیشه به همراه گردو، نخودچی، کشمش را در جیب فرزندان خویش می گذاشتند، تا در موقع لزوم در هنگام مدرسه بە جای تنقلات فرزندانشان از آن تغذیه کنند .

کشمش شامل سه گروه انگوری، تیز آبی و آفتابی می باشد .

کشاورزان به این سه روش انگور را خشک میکنند با این شیوه اقدام به تولید کشمش می کنند.

کشمش تیزابی چیست؟

  • هسته دار و بی هسته
  • رنگ زرد روشن، قهوه ای مایل به عسلی
  • نوع خشک شدن: در ماده تیزاب
  • خوش بو کننده دهان
  • تنظیم خلق و خو

این نوع کشمش در نوع دانه دار و بی دانه می باشد و بە رنگ زرد روشن، قهوه‌ای مایل به عسلی میباشد .این نوع انگور در مادە تیزاب زده می شود و خشک می گردد.
تیزاب یک روش سنتی و عالی است استفاده از آن ارزش غذایی انگور از بین نمی‌رود، بلکه دارای خواص خوشبو کنندگی دهان نیز می باشد و همچنین برای افراد با خلق و خوی تند ، عصبانی و خشمگین بسیار مفید است و توصیه می گردد.
همچنین کشمش برای کاهش چربی خون مفید است و برای تنظیم ضربان قلب هم می توان از این نوع کشمش یعنی کشمش تیزابی استفاده کرد.

کشمش تیزآبی چیست؟

کشمش آفتابی چیست؟

  • بی هسته
  • نوع خشک شدن: نور مستقیم خورشید
  • رنگ قهوه ای
  • مناسب برای کشمش پلویی
  • مفید برای بدن و سلامت دندان
کشمش آفتابی

این نوع کشمش از از انگور بی دانه می باشد و با نور مستقیم خورشید خشک می گردد، رنگ آن قهوه‌ای است که به کشمش پلویی هم معروف است دارای مواد و انرژی بالایی است. این نوع کشمش دارایی ویتامین D و هورمون استروژن است که برای بدن مفید است، همچنین دارای مس و منزیوم و پتاسیم و روی می باشد چربی این نوع کشمش خیلی کم است آیا می دانید استفاده از کشمش آفتابی باعث هر چە بهتر عملکرد رگ های بدن می باشد و دارای آنتی اکسیدان فراوانی است که برای استخوان های بدن لازم است. و برای سلامت لثه و دندان هم مهم به شمار می رود.

کشمش طلایی چیست؟

  • بی هسته
  • رنگ زرد کهربایی یا قهوه ای
  • نوع خشک شدن: دود گوگرد
  • تقویت و استحکام استخوانها
  • کاهش چربی بد خون و دفع سموم
کشمش طلایی

کشمش طلایی از انگور بی دانه به دست می‌آید، که رنگ آن به زرد کهربایی یا قهوه ای است.
این نوع کشمش با دود گوگرد خشک می شود .از خواص مهم این کشمش تقویت و استحکام استخوانها و دندان ها کاهش چربی بد خون و دفع سموم از بدن و تامین انرژی را می توان نام برد .

کشمش مویز یا (مێوژ) چیست؟

  • هسته دار و بی هسته
  • رنگ قهوه ای تیره یا سیاه
  • نوع خشک شدن: نور مستقیم خورشید
  • مقوی
مویز

بدون هیچ رابطه‌ای، این کشمش به طور مستقیم با نور خورشید خشک می شود، مویز همان انگور سیاه خشک شده است، که درشت تر و گوشتی تر می باشد و از نظر خاصیت بسیار کامل و مغذی است .
آیا میدانید از نظر طب سنتی مویز نە تنها یک غذای سالم و طبیعی به شمار می‌رود بلکه خاصیت درمانی هم دارد.
بیشتر افراد ورزشکار و کسانی که نیاز به تقویت دارند از آن استفاده می کنند. انگور بی دانه و شاهانی و پرگوشت گزینه مناسبی برای مویز هستند. هر چند مویز بسیار مقوی است و برای جلوگیری از آلزایمر کاربرد زیادی دارد .

خواص کشمش سبز

  • هسته دار
  • رنگ سبز
  • نوع خشک شدن: دود گوگرد
  • مقوی و انرژی زا
کشمش سبز

کشمش سبز انگور دانه دار بلند و کشیده و سبز رنگ است که بە وسیلە دود گوگرد خشک می شود شاید کوچک باشد ،اما برای همه افراد بخصوص کودکان و نوجوانان یک میان وعده خیلی خوب به شمار می آید. خوردن این میوه خشک انرژی لازم را به بدن می دهد و بسیار مفید و مناسب می‌باشد.
مهمترین خاصیت آن درمان ضعف و خستگی، کاهش وزن ، درمان ضعف جنسی و پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی می باشد.

خواص کشمش ملایری

این کشمش برای خشک شدن مراحل مختلفی را طی می‌کند. رنگ روشن کشمش با دستگاه گوارش سازگاری داردو به هضم غذا کمک میکند. محافظ استخوان ها است. باعث کاهش فشار خون میشود . در بهبود و سلامتی بسیار تاثیر دارد. برای افراد بدنساز بسیار مهم است ، از نظر طب سنتی در درمان عفونت ها موثر است .

کشمش سلطانی چیست؟

این نوع کشمش بعد از تیزاب شدن ، بر روی سطح غیر خاکی، مانند بتن در معرض نور مستقیم خورشید خشک می شود. انگور بی هسته و روشنی است که بسیار خوش طعم می باشد .این کشمش منبع انرژی می باشد. چون بی دانه و گوشتی است .
آیا میدانستید وقتی انگور به کشمش تبدیل می شود غلظت ترکیبات فنلی آن بسیار است که نقش قابل توجهی در پیشگیری از سرطان دارد.

بیشتر بخوانید:
+ خرید اینترنتی آجیل در مشهد
+ نحوە دم کردن زعفران در خانە

کشمش کاشمری چیست؟

این کشمش به رنگهای زرد و سبز می باشد، دانه دار وبلند می باشد.

چون در کاشمر تولید می‌شود به آن کشمش کاشمری گفته می‌شود، این نوع کشمش به صورت خوراکی و بیشتر با چای مصرف می‌شود. برای استخوان‌ها مفید است و سرشار از سدیم و کلسیم در نوع زرد آن است.

خواص کشمش قرمز

در آفتاب و بر روی خاک خشک می شود این نوع کشمش سرشار از مواد معدنی است است این نوع کشمش ملین است و همچنین مو را تقویت می کند ، درمان بی خوابی است و سرشار از آنتی اکسیدان است و برای کاهش عفونت بدن نیز مفید است.

خرید کشمش قرمز

چگونه کشمش پلویی انتخاب کنیم؟

باید به این نکته توجه کرد که کشمش پلویی معمولا در طیف رنگی طلایی و قهوه ای تیره قرار دارد و نباید خیلی خشک و سفت باشد جوری که هنگام دم کردن برنج همراه با آن آماده شود. کشمش پلویی کشیده نیست و شکل آن دایره ای و گوشتی است. کشمش پلویی برای بی نظمی معده و یبوست مفید است .این نوع کشمش اگر به گوشت اضافه شود ،چربی بد غذا را کم میکند، آهن را زیاد می‌کند و مقدار سدیم را کاهش میدهد.

آیا کشمش برای دیابت ضرر دارد؟

این سوالی است که همگان خواستار پاسخ آن هستند . مطالعات نشان می دهد کسانی کە بعداز غذا معمولاً کشمش می خورند، به نسبت به کسانی که تنقلات فرآوری‌شده مصرف می‌کنند، ۲۳ درصد قند خونشان پایین می آید .و اگر کشمش ناشتا مصرف شود ۱۹ درصد کاهش می‌یابد .

کشمش قند موجود در خون را پردازش می کند و مانع به هم خوردن انسولین قند میشود و تعادل را در خون برقرار می کند.وبە صورت کاملا طبیعی دیابت را مدیریت میکند.
کشمش را همچنین متوان با برنج ،انواع سالاد و غلات سرد و گرم ،انواع کیک و شیرینی و همراە گردو و نخود چی و،،،،،، استفادە نمود.

کشمش را چگونه بخوریم ؟

می توانید کشمش را به قسمتی از رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید، برای صبحانه به جای شکر یا هرگونه شیرینی از کشمش استفاده کنید.برای شام می توانید آن را روی سیب زمینی پخته یا سبزیجات بریزید.در سالاد از آن استفاده کنید، که طعم لذت بخشی را می دهد.می توانید از آن روی کلوچه و پنکیک های خود به عنوان شیرین کننده استفاده کنید و سعی کنید مصرف شکر تصفیه شده را تا حد ممکن کاهش دهید.می توانید به عنوان میان وعده ای میوه های خشک را در رژیم غذایی روزانه تان بگنجانید.شکلات های کشمشی نیز پر از انرژی هستند.

چگونگی تهیه کشمش در منزل:

به سادگی مقداری انگور را از ساقه آن جدا کنید و کاملا با آب سرد بشویید آنها را در یک سینی بریزید و در یک روز خشک و آفتابی در مقابل نور خورشید قرار دهید و پس از 2 تا 3 روز کشمش های شما آماده خواهند شد.

خرید اینترنتی کشمش در مشهد

هرکجای ایران که هستید شما می توانید کشمش موردنظر خود را از وبسایت آجیل خشکبار چگیت نمکی تهیه نمایید و با خیال راحت از کیفیت ضمن گارانتی کیفیت و مرجوعی در صورت نارضایتی، مرسوله خود را برای خرید های بالای 100 هزار تومان کاملا رایگان دریافت نمایید. شعبه اصلی چگیت نمکی در مشهد می باشد که برای همشهریان عزیز محصول موردنظرشان در همان روز ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *